Ad Code

Responsive Advertisement

Jamuan Penghujung Syawal

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته...
Salam sejahtera buat semua...

Penghujung Syawal ini, saya menganjurkan Jamuan Aidilfitri untuk murid-murid Islam Tingkatan 1 dan Tingkatan 2... Meraikan sinar Syawal setelah selesai 'puasa enam'. Sambutan dan kerjasama yang tak terduga, membuatkan semua yang hadir gembira...


Bermaaf-maafan amalan mukmin bertaqwa

"Sesiapa nak bawa kuih raya, sangatlah dialu-alukan." Saya memberitahu.

"Ustazah, kuih raya rumah saya dah habis...." Jawab seorang murid.

"Kalau begitu,bawalah kuih yang tak raya... " Saya berseloroh.Murid-murid semuanya terpinga-pinga, hairan.

"Yelah, kalau kuih raya dah habis, bawalah kuih karipap ke, agar-agar ke...."

"Ohhhhhhhh..." Baharulah mereka mengerti.

Tetapi saya sebenarnya tidak mengharapkan lebih, kerana saya sudah menempah menu utama dan minuman serta sedikit kuih-muih... Namun sungguh membuatkan saya terharu ialah komitmen para ibu bapa murid-murid ini, walaupun si anak sudah sekolah menengah, namun, bab jamuan raya, mereka tetap memberikan sokongan yang padu....

Jamuan Tingkatan 2 diselerakan dengan spegetti, mee hon, karipap, buah tembikai, KFC,agar-agar dan kek. Manakala Jamuan Tingkatan 1 sehari selepasnya dimeriahkan dengan kek mufin, roti hotdog , kuey teow goreng, minuman ringan dan buah anggur. Semuanya dibekalkan oleh ibu bapa masing-masing.Seronok benar nampaknya mereka.

Kepada semua ibu bapa dan murid-murid ,ustazah ingin merakamkan sejuta penghargaan buat kalian kerana menjayakan majlis yang ringkas tetapi penuh bermakna ini... Jazakallahu khairan jazaa'




Saya rasa:

Catat Ulasan

0 Ulasan

Close Menu