Ad Code

Responsive Advertisement

Kembali Semula...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته...
Salam sejahtera buat semua...

Apa khabar semua kawan-kawan? Cuti sekolah dah bermula, jadi ada ruang dan peluang untuk saya meneruskan penulisan di sini...

Kali ini saya cuba nak mulakan dengan nafas baru. Sebagai langkah pertama , saya akan menggunakan kata ganti nama diri iaitu 'CikMa'.

Apabila membaca blog rakan-rakan yang lain, rasa mesra jika guna nama sendiri selain aku dan saya. 

Sebenarnya , saya dipanggil dengan pelbagai nama samaran iaitu:
  1. Maria (keluarga)
  2. Kak Maria (adik-adik guru )
  3. Mak Su (anak buah)
  4. Kak Su ( junior sekolah)
  5. Along (junior sekolah) 
  6. Ummi (anak dan anak-anak buah)
  7. Yati (orang asing)
  8. Mar (kakak-kakak)
  9. Ti (yang baru kenal) 
  10. cikgu (murid Cina dan India)
  11. ustazah 
  12. dan yang paling ramai panggil saya dengan nama CikMa... Mereka ini adalah kawan-kawan semasa belajar di universiti , dan rakan-rakan guru sealiran (Pendidikan Islam).. Jadi, mulai sekarang CikMa jadi pilihan.. ok tak? Oklah tu kan...
CikMa harap, apa-apa yang CikMa titipkan dalam blog ini dapat memberi manfaat kepada semua... Insya-Allah..

Saya rasa:

Catat Ulasan

0 Ulasan

Close Menu