Rabu, 6 Julai 2011

Usahawan Muda

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته...
Salam sejahtera buat semua...

Kisah Hari Terbuka sekolah Mawaddah lagi.

Selepas bertemu dengan guru kelas Mawaddah, aku membawa Mawaddah pulang ke rumah.Sebelum itu , sempat lagi kami 'membeli -belah' di dewan terbuka .Seronok melihat keletah murid-murid berniaga. Dari barangan terpakai , hinggalah Tupperware , turut dijual. Jom kita tengok apa lagi yang ada....

Buku cerita dan komik    


Wow, mainan pun ada...

Komik  dan sticker

Getah rambut dan teddy bear...
Mawaddah jadi rambang mata...
Warna-warni .. mujur 'Si MakAdib ' takde... hehehe
Tupperware sah-sah lah cikgu yang taukeh kan... heheh

Masa nak balik, tiba-tiba terdengar, " Cik, beli cik, murah-murah.... " Aku pun boronglah.... majalah Kuntum 50 sen je dan Saji RM1...Tersenyum lebar adik yang tengah tu, laris jualannya....



Tahniah aku ucapkan kat cikgu-cikgu sekolah Mawaddah sebab kreatif buat aktiviti jualan ni... sekurang-kurangnya , murid-murid tak 'bersepah' dan dapat juga menambah tabung kelas masing-masing......

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Singgah Sini ! Suka? Like tau ! ♥

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ada nak komen?Tulis sini ek... :)