Ad Code

Responsive Advertisement

Pecutan Penghujung Ramadhan

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته....
Salam sejahtera buat semua...

Ramadhan kian berlalu.Syawal kian dirasai.Hari kemenangan. Mengawal nafsu dan tuntutan dunia yang fana, dalam siri latih tubi Ramadhan, bisa sahaja menjadikan diri kita mukmin kental yang tahan cubaan.

Masa terus berputar, buku amalan terus dicatat, kehidupan tetap diteruskan hingga ke saat kematian. Masa kita, buku amalan kita, kehidupan kita, kitalah pencoraknya.

Teman-teman pengunjung setia, iman itu input, Islam itu proses dan ihsan itu output.Pastikan input, proses dan output itu serasi dalam jiwa kita sebagai hamba lantas makmurlah dunia dengan segala kebaikan.

Berbuat kebaikan dengan cara yang pelbagai, mengikut kemampuan dan kreativiti masing-masing.Apa yang kita lakukan, pasti dipersoal. Gerun hati ini mengenangkan apakah setiap gerak laku itu ada jawapan yang mendapat markah penuh di sisi Allah.

Pecutan terakhir, mari bersama-sama kita lancarkan. Soal lailatul qadar sama ada sudah berlalu atau  belum, kita serahkan kepada Allah yang mencipta. Ingat, 10 Ramadhan terakhir fasa pengampunan , tidak  terhenti setelah hadirnya Lailatul Qadar.... Wallahu a'lam...


Saya rasa:

Catat Ulasan

0 Ulasan

Close Menu