Jumaat, 23 September 2011

Terima Kasih Tuhan

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته....
Salam sejahtera buat semua...

Sibuk-sibuk kerja ni, saya nak berkempen sikit....
Jika anda seorang guru, saya syorkan anda membaca buku ini: Terima Kasih Tuhan oleh Azizul Rahman (GC Jusa C). Buku ini berharga RM25.00 dan boleh didapati di kedai buku MPH.



Buku ini memuatkan kisah-kisah suka duka para guru dalam menjalankan amanah sebagai pendidik, yang akhirnya pengalaman yang dikutip menjadi permata yang berharga yang menjadikan diri mereka berkemilau dengan sinarannya.

Diherdik pengetua, pelajar bermasalah, dan pelbagai lagi detik-detik yang tidak menyenangkan telah dilalui oleh para guru sebelum kita. Mereka ini asalnya insan biasa sahaja, namun marah kepada yang menghalang perjuangan telah menjadi dendam positif yang menyemarakkan lagi usaha mereka untuk ke mercu cemerlang.

Adakalanya, kita merasa letih dan lemah tatkala dihadapkan dengan pelbagai tugasan di sekolah,yang kadang-kadang kita terfikir, "ni kerja cikgu ke? " , "kita ke yang kena buat semua ni?" . 

Memang sebagai manusia, itulah perasaan yang timbul  kerana kita rasa penat dengan tugasan tanpa henti. Di saat itu, kita memerlukan sokongan dan motivasi daripada teman-teman dan keluarga, yang memahami tanggungjawab dan kerjaya kita.Jika tidak, kepenatan, kelemahan dan keletihan itu akan dirasakan berterusan dan perlahan-lahan akan memadamkan obor semangat jiwa pendidik kita.Mangsanya adalah anak-anak bangsa kita sendiri.

Bacalah buku ini. Pasti anda akan peroleh sesuatu untuk dipegang sebagai kekuatan.



♥ Terima Kasih Kerana Sudi Singgah Sini ! Suka? Like tau ! ♥

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ada nak komen?Tulis sini ek... :)