Ad Code

Responsive Advertisement

Sambutan Maulidur Rasul 1433H

 
 
Setelah beberapa tahun tiada sambutan Maulidur Rasul di sekolah CikMa kerana masalah kewangan, Alhamdulillah, tahun ini Allah lorongkan jalan untuk CikMa melaksanakannya di sekolah... Saat-saat akhir, CikMa dapat peruntukan dari JPN, dan dalam masa 5 hari, CikMa bertungkus-lemas menyiapkan kertas kerja, melantik barisan AJK, merangka anggaran perbelanjaan , membuat surat pemberitahuan kepada ibu bapa, menjemput penceramah dan mewar-warkan kepada murid dan para guru.. Walaupun bergerak solo, Allah ada sebagai sumber kekuatan dan pembantu teragung. 
Alhamdulillah, terima kasih Allah, I Love You Allah!

Pada 14 Februari 2012, bersamaan hari Selasa (semalam) , Program Maulidur Rasul telah berlangsung dengan jayanya di sekolah CikMa. Tingkatan 1 dan 3 berkehadiran penuh, Tingkatan 2 ada 5 murid tak hadir (nak kena tarik telinga nih), Tingkatan 4 dua orang dan Tingkatan 5 hanya seorang tidak hadir. Jadi, daripada 124 murid Islam di sekolah CikMa, hanya 8 orang sahaja yang tiada. Satu Perkara yang melegakan! 
Alhamdulillah, terima kasih Allah, I Love You Allah!
 
 
Alunan zikir yang mendamaikan jiwa.... 
 
 
CikMa telah menjemput Ust. Nor Naemi bi Md. Som dan Zainon (nama ibunya) , dari Motivasi Sentuhan Qalbu (MSQ) Power Training  sebagai penceramah jemputan. Dalam masa yang singkat, beliau berjaya menarik perhatian anak-anak murid CikMa , malah berjaya menyampaikan pati -pati ilmu dengan berkesan dengan gayanya yang bersahaja dan lawak jenaka sekali -sekala. Penyampainnya telah  menyuntik semangat kepada diri CikMa khususnya dan kepada murid-murid dan sekalian guru  amnya , yang hadir pada hari tersebut.
 Alhamdulillah, terima kasih Allah, I Love You Allah!
 
Murid-murid Islam adalah pendakwah di sekolah...
 
 
Di sinilah, titik bermulanya perjuangan bagi seorang CikMa dalam tahun yang mencabar!!

Saya rasa:

Catat Ulasan

0 Ulasan

Close Menu