Selasa, 11 Jun 2013

Cerita Semalam Lah... .

   
 
Assalamualaikum dan salam sejahtera... .
 
Semalam.
10 Jun 2013.
Hari jadi CikMa tau :) 

Murid-murid CikMa yang comel teka, umur CikMa 21. Wah. Wah. Wah. 
Nampaknya masih muda remaja lah CikMa kan? Ada ke patut mereka kata CikMa guru praktikal. Ish. Ish. Ish. Tak patut betul ^_^

Semalam adalah hari yang  sangat bermakna. 
Pertama kali hari lahir CikMa jatuh pada hari bersekolah. Sebelum ini selalunya sambut hari lahir masa cuti sekolah. Maklumlah bulan Jun.

Terima kasih kepada semua yang memberi ucapan, dan mendoakan yang baik-baik untuk CikMa. Subhanallah! Ukhuwah fillah sungguh! Alhamdulillah. CikMa rasa gembira sangat...
Terima kasih , Allah... 

Kebetulan anak murid bawa kek, nak sambut hari lahir di sekolah. Dua orang pula tu. CikMa pun tumpang  kek semulut.

Kek Syakila 8 Jun 2013
Kek Qistina 7 Jun 2013

Bersama-sama birthday girls

Murid perempuan, CikMa  seronok melayan manja mereka. 
Macam adik-adik aja... :) 



Dapat hadiah : Stay pretty :)
Bos bagi :) Tq Bos...


Pn. Lum balik dari Vietnam.  Ole-ole ni kira hadiah birthday lah kan... 


Ada seorang teman, sanggup pula hantar kek yang dibuat sendiri, depan pintu rumah. Siap hadiah lagi. Malam-malam pula tu. 
Ya Allah, dah macam Domino's delivery pulak! Terharu sungguh!


Terima kasih Sarah... sayang awak!


Kain pasang daripada Sarah, cantik!

Alhamdulillah, rasa gembira hati ini. Punya teman dan anak-anak murid yang baik hati.


Ops. Rakan kongsi bagi apa pula?

"Ustazah, balik ni mesti suami ustazah bawa makan kat luar kan?" Teka Najiha. 
CikMa senyum sahaja. 

Sebenarnya , CikMa tak harap apa-apa pun. Malah, nak masak menu makan malam pun CikMa dah rancang. Ringkas sahaja.

Sebelum ni, macam-macam CikMa minta daripada rakan kongsi. 

Kamera. 

Tab.

Telefon skrin sentuh.

Kereta baru.

Vacum.

Pengering rambut.  

Itu.

Ini.

Emm. Macam-macam.  Satu pun rakan kongsi merangkap  Menteri Kewangan belum luluskan. 

Memandangkan CikMa ni banyak 'songel',(sedar diri lah pulak)  jadi, CikMa sendiri pun tak mahu mengharap apa-apa. 

Kalau ada, adalah. Tak ada, tak apalah. 

"Saya ok. Saya dah besar."  Macam iklan. Huhu

Tapi CikMa yakin, rezeki dan ketentuan itu, milik Allah sepenuhnya. 
Memang yakin sungguh!


Balik sekolah, tiba-tiba Mawaddah hulur ini. 



???

Ya Allah. CikMa terkejut sungguh. 
Memang tak sangka sungguh!

Setelah 13 tahun berkongsi hidup, inilah  kejutan yang betul-betul buatkan CikMa terkedu.


" Abang yang baik hati, terima kasih.. Allah pasti menggandakan rezeki suami yang berbuat ihsan kepada isterinya. Umi doakan Abang sihat selalu dan Allah pelihara Abang walau di mana jua abang berada. Terima kasih Abang... sayang awak! Tapi kalau tak bagi hadiah pun, saya tetap sayang, kerana Allah..."


Hari ini, CikMa demam. Demam terkejut kata orang tua-tua. 

:)



♥ Terima Kasih Kerana Sudi Singgah Sini ! Suka? Like tau ! ♥

4 ulasan:

  1. happy birthday cik ma. nah hadiah dari saya ---(@

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cik Mimey yang baik hati...

      Terima kasih... :) Wangi bunga ros tu ;)

      Padam
  2. Happy belated birthday sahabatku ... yg lahir bulan Jun hebat2 hihi, sy hari nie 17/06 hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Syukran Terapi Islam... :)

      Wah! Hebat yer... Selamat Hari Lahir juga .. semoga berbahagia selalu dan sentiasa dipelihara Allah. :)

      Padam

Ada nak komen?Tulis sini ek... :)